۲۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 80187578
T T
۰ نفر

300 خبرنگار نشست مسكو را پوشش مي دهند

۲۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 80187578
300 خبرنگار نشست مسكو را پوشش مي دهند

مسكو - بر اساس گزارش روز يكشنبه رسانه هاي روسيه حدود 300 خبرنگار از رسانه هاي مختلف خبري جهان نشست هسته اي كشورمان با گروه 1+5 در مسكو را پوشش خبري مي دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار است دور جدید مذاكرات هسته ای كشورمان با اعضای 5+1 روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در هتل 'حلقه طلایی' در مجاورت ساختمان وزارت امور خارجه روسیه برگزار شود.

تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان امروز یكشنبه به ریاست سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان وارد مسكو شد.

انتظار می رود كه تیم های مذاكره كننده كشورهای عضو گروه 1+5 نیز تا امشب وارد مسكو پایتخت روسیه شوند.

'سعید جلیلی' دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان امروز یكشنبه به همراه هیات همراه برای شركت در نشست هسته ای مسكو وارد پایتخت روسیه شد.

به گزارش ایرنا، جلیلیی و هیات همراه قرار است دوشنبه و سه شنبه این هفته در مسكو با اعضای گروه 1+5 پشت میز مذاكره بنشینند.

ایران و گروه 1+5 متشكل از آمریكا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس به اضافه آلمان پیش از این چند دوره مذاكره مرتبط با برنامه هسته ای كشورمان را در استانبول و بغداد برگزار كرده اند.

در آخرین دور مذاكرات ایران و گروه 1+5 تیم مذاكره كننده جمهوری اسلامی ایران بسته ای متشكل از پنج محور را به طرف مقابل ارایه داد و مقرر شد كه دو طرف در نشست مسكو در خصوص آن با یكدیگر گفت و گو كنند.

'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاكرات نیز در آخرین تماس تلفنی خود با جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان تصریح كرد كه در مذاكرات مسكو در خصوص بسته پیشنهادی ایران گفت و گو خواهد شد.

تصمیم برای برگزاری دور جدید نشست كشورمان و گروه 1+5 در مسكو در نشست قبلی طرفین در بغداد اتخاذ شد.

پایتخت روسیه بیست و نهم و سی ام خرداد ماه جاری میزبان دور جدید مذاكرات تیم مذاكره كننده هسته ای كشورمان و اعضای گروه 1+5 است.

مقام های ارشد روس پیش از این اعلام كرده اند كه آمادگی كامل برای برگزاری این دور از نشست را دارند و برگزاری نشست مسكو را گامی رو به جلو در مذاكراته هسته ای ایران و 1+5 توصیف كرده اند.

اروپام/2016**518**2047**